- Voziti prilagođenom i sigurnosnom brzinom
Neprilagođena brzina je nedosmisleno jedan od najvećih izvora opasnosti u saobraćaju. Vozač mora za vrijeme vožnje uvažavati sva ograničenja i propise o primjeni odgovarajućih brzina kretanja vozilom. Osim strogo određenih pravila o brzinama vožnje u naseljima, na različitim vrstama podloge, te s obzirom na kategoriju vozila, voziti se mora u svakoj prilici prilagođenom brzinom, a u skladu sa uslovima prilagođenim cesti. Promjenom uslova (pojavom prve kiše, snijega, leda ili blata na kolovozu) smanjuje se koeficijent prianjanja između guma vozila i kolovoza, te se bitno produžuje zaustavni put vozila i put kočenja vozila.
- Predviđati opasnost u vožnji
Jedan od temeljnih načela defanzivne vožnje jest predvidjeti opasnost i pravilno reagovati u svim saobraćajnim situacijama. Predvidjeti opasnost vozač može samo ako posjeduje dovoljno znanja i iskustva o saobraćaju i u saobraćaju, ako je pažnju usmjerio na pojave i događaje u njegovom okruženju, te ako je motivisan za vožnju i smiren.
- Voziti se na dovoljnom rastojanju
Osiguravajući dovoljan razmak između vozila koja se kreću u koloni, zavisno od brzine vožnje, kolone i stanja kolovoza, guma, ispravnosti kočnog sistema na vozilu, gustoći saobraćaja, vrsti i stanju ceste, te umoru, ostavljamo dovoljno vremena za iznenadno kočenje te štitimo sebe i druge.
Dovoljan razmak između vozila, dakle, predstavlja dužinu preglednosti koja je jednaka zaustavnom putu uvećanom za sigurnosni razmak između vozila.
- Vidjeti i biti viđen za vožnje
Vidljivost vozača iz vozila omogućava percepciju svih bitnih elemenata iz okoline za rješavanje problematičnih situacija u saobraćaju. Vidljivost iz vozila je nažalost ograničena mnogim ergonomskim i konstrukcijskim elementima vozila, te lošim vremenskim prilikama (magla, gusta kiša, mećava), noću i u sumrak, horizontalnom i vertikalnom preglednošću ceste, nepravilno složenom prtljagom u vozilu ili nepravilno složenim teretom na vozilu, osobama u vozilu i drugim.
Ne vidjeti, kasno vidjeti, propustiti ili nedovoljno vidjeti iz vozila za vrijeme vožnje predstavlja izuzetnu opasnost. Bolji prijem informacija iz okoline u uslovima smanjene vidljivosti omogućavaju uređaji za osvjetljavanje na vozilu.
Svjetlosni i signalni uređaji na vozilu omogućavaju da vozilo za vrijeme vožnje u uslovima smanjene vidljivosti bude viđeno od strane drugih učesnika u saobraćaju. Zato vozite uvijek sa najmanje uključenim kratkim svjetlima – i danju i noću.
- U vožnji upozoravati učesnike u saobraćaju o svojim namjerama
Da bi vozač učinio neku od radnji vozilom u saobraćaju (isključivanje iz saobraćaja, skretanje, zaustavljanje, parkiranje, pomjeranje vozila, naglo smanjenje brzine vožnje ili slično), mora se prethodno uvjeriti da to može sigurno učiniti te nakon toga najaviti i obavijestiti druge učesnike u saobraćaju o svojoj namjeri, pa tek potom izvršiti željenu radnju.
Comments are closed